تعمیر توربو شارژ هایماs5 کوپاریگان جکs5 دنا در تبریز توربو رامین

شماره تماس :09149656059

دلایل خرابی توربوشارژ

چرا توربوشارژر خراب شد؟ …

تعیین دلیل خرابی توربوشارژر قبل از تعویض آن بسیار مهم است!

اگر علت اصلی خرابی توربوشارژر برطرف نشود، تمام وجوهی که برای تعمیر یا خرید توربوی جدید هزینه می شود، هدر می رود.

توربوشارژر دوباره خراب می شود!

مشخص شده است که شایع ترین علت خرابی توربو یک عامل خارجی است، به این معنی که علت اصلی خرابی در توربوشارژر نیست، بلکه در تأثیر خارجی بر روی آن است. توربوشارژر به خودی خود دارای قطعاتی نیست که در معرض سایش بیش از حد باشد و در حالت هایی کار می کند که توسط سازنده ارائه شده است. طول عمر توربوشارژر برابر با عمر موتور است. تولید کنندگان توربوشارژر وجود نقص در محصولات خود را حذف می کنند. این یک استثنا کاملا منطقی است، زیرا در تولید توربوشارژرهای مدرن از خطوط خودکار با تکنولوژی بالا استفاده می شود. کل فرآیند تولید از یک کنترل دقیق و خودکار عبور می کند. اگرچه در مورد عملکرد توربوشارژر، وضعیت تا حدودی متفاوت است و به مرور زمان در عمل با مشکل مواجه می شویم. یک مورد مکرر زمانی است که یک توربو خیلی زودتر از زمانی که قرار است کار کند خراب می شود. مواردی از این قاعده مستثنی نیست که یک توربوشارژر جدید و اخیراً نصب شده به دلایلی از کار بیفتد، قبل از اینکه وسیله نقلیه بتواند صد متر را بلافاصله پس از تعمیرگاه طی کند.

روغن موتور آلوده قدیمی و محیط تهاجمی

روغن موتور به سمت توربوشارژر می رود تا قسمت های چرخان توربوشارژر روغن کاری شود. روغن آلوده به ذرات خارجی، بر توربوشارژر تأثیر نامطلوبی می گذارد، قسمت های متحرک آن را بسیار خراب می کند، بوش ها و یاتاقان های آن را خراشیده و آسیب می بیند. ذرات ساینده بزرگ خراش های عمیقی به شکل شیار روی آستین ها و یاتاقان های توربوشارژر ایجاد می کنند. چنین سایش معمولی قطعات توربوشارژر اغلب با فیلتر روغن غیرقابل استفاده موتور همراه است. همچنین علت کثیفی روغن موتور ممکن است تعمیر نادرست موتور، باز شدن درب موتور در شرایط نامساعد باشد. بیش از حد قابل توجهی از عمر روغن موتور به تشکیل ذرات ساینده ریز در روان کننده کمک می کند ، روغن خاصیت روانکاری خود را از دست می دهد که منجر به سایش شدید شفت می شود. با فرسایش تدریجی سطح آن، واکنش شدید روتور توربوشارژر ظاهر می شود. روغن بی کیفیت یا نامناسب، وجود مواد افزودنی خارجی در روغن منجر به آلودگی شیمیایی روغن موتور می شود که به سایش شدید قطعات کشویی توربوشارژر کمک می کند.

گرمای بیش از حد در شرایط عملیاتی شدید توربو

علت ساییدگی زیاد قسمت های چرخان توربین می تواند گرم شدن بیش از حد ناشی از نقص در سیستم خنک کننده خودرو، عملکرد نامناسب سیستم توزیع گاز، نوع غیر قابل استفاده سوخت باشد. همچنین، نقص سیستم کنترل توربو، سنسور فشار هوا معیوب منجر به تشکیلات خارجی روی شفت و چرخ می شود که به گرم شدن بیش از حد آنها کمک می کند. هنگام گرم شدن بیش از حد، نقض ویژگی های دمایی توربوشارژر منجر به تغییر شکل قطعات توربین، ایجاد ترک در نازل های شفت می شود. پارامترهای غیرقابل اجرا سیستم های کنترل منجر به سرعت های خارج از محدوده روتور توربوشارژر می شود و باعث ایجاد ترک بر روی پره ها می شود و متعاقباً کل روتور را از بین می برد. کمبود روغن موتور در توربوشارژر منجر به گرم شدن بیش از حد و از بین رفتن قطعات آن می شود.

علائم اصلی خرابی توربوشارژر

تنها توسط یک متخصص مثله توربو رامین در مرکز خدمات با دانش و تجهیزات می تواند عیب را شناسایی و نتیجه گیری کند.

هنگامی که توربوشارژر کار می کند، صدای سوت یا صدایی شبیه به سوت شنیده می شود.

معمولا سوت زدن به دلیل سفت نبودن سیستم توربو است. ممکن است نشت هوا در محلی که موتور به کمپرسور وصل شده است رخ دهد. سوراخ داخل کولر یا نقاط اتصال با آن نیز می تواند باعث سوت شنیدنی شود.

 

گازهای خروجی به رنگ مشکی

خطا می تواند در سیستم کنترل توربوشارژر باشد. رنگ مشکی اگزوزها زمانی رخ می دهد که مخلوط سوخت بیش از حد از هوا غنی باشد. ممکن است ایراد از سفتی سیستم تزریق هوا نباشد. سوراخ داخل کولر یا نوک سینه ها که آن را به بقیه توربوشارژرها متصل می کند، می تواند هوا را عبور دهد