شرایط نگهداری موتور توربو شارژ

شرایط نگهداری موتور توربو شارژ

نگهداری توربو

1- هواکش خودروهای توربو‌دار در هر تعویض روغن باید تعویض گردد.

2- در هر پنج هزار کیلومتر تعویض روغن باید انجام گیرد، آن هم با روغن مرغوب

3- فیلتر روغن باید در هر تعویض روغن تعویض گردد.

4- استفاده از روغن و فیلتر روغن نامرغوب باعث از بین رفتن توربو می‌شود.

5- استفاده از هواکش اسپورت در خودروهای توربودار باعث زود از بین رفتن توربو و زود به روغن سوزی افتادن موتور می‌شود.

6- هوای ورودی توربو باید کاملا فیلتر شده باشد و جنس فیلتر باید نانو باشد تا پره‌ها و اینتر کولر آسیب نبیند.

7- در هنگام روغن کم کردن موتور نباید روغن سرریز کنیم.

زمان سرویس توربو

1- درهر 30 هزار کیلومتر توربو باید توسط متخصص توربو بازدید شود.

2- هروقت صدای غیرعادی از موتور شنیده شود و باعث کاهش توان موتور شود، توربو نیاز به سرویس دارد.

3- اگر پره‌های سمت هوای ورودی توربو آسیب ببیند، در اینصورت خودرو با کاهش توان مواجه می‌شود. در چنین شرایطی باید سرویس توربو انجام گیرد.

4- درهر 70 هزار کیلومتر باید لوله‌های فشار قوی و لوله‌ی برگشت روغن، توسط سرویس‌کار توربو باز شده و داخل‌شویی شود تا رسوب‌های روغن داخل لوله‌ها پاک‌سازی شود.

5- در خودروهایی که لوله فشار قوی روغن از رو یا بغل منیفولد دود رد می‌شود، باید به این نوع سیستم زیاد دقت کنیم تا عایق نسوز روی آن لوله‌ها کنده نشود، کنده‌شدن عایق باعث رسوب کردن روغن داخل لوله می‌شود و باعث زود سوختن لوله می‌شود ( مثل سورن توربو و دنا توربو).

6- بعد از تعویض توربو باید تمامی لوله‌های ورود و خروج هوا و اینتر کولر با بنزین شسته شود و آن‌ها را باید کاملا خشک و بدون بوی بنزین بست.

شرایط نگهداری موتور توربو شارژ

علل آمدن دود روغن از اگزوز

1- هم می‌شود گفت توربو خراب شده است.

2- هم می‌شود گفت موتور روغن‌سوزی دارد.

3- دراین حال باید به متخصص توربو مراجعه کرد.

علل زود سوختن واشر اگزوز خودروهای توربودار

1- شل‌شدن پیچ‌های اگزوز

2- تاب داشتن بغل اگزوز

3- نامرغوب بودن جنس واشر

4- بسته‌شدن پایه اگزوز به سیلندر موتور

5- درهنگام داغ بودن نباید آب روی توربو یا مینفولد دود پاشیده شود.

علل زود شکستن مینفولد دود

1- بسته‌شدن پایه اگزوز به سیلندر

2- ضربه‌خوردن اگزوز از زیر

3- داغ شدن بیش از حد موتور

4- نامیزان کارکردن موتور و یا پرشدن کاتالیست که باعث راحت خارج نشدن دود و خروجی می‌باشد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *